یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ |۲۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 30, 2024

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه از فعالیت 120 استاد اصول فقه در انجمن علم اصول حوزه علمیه قم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعلی عماد در دیدار اعضای هیأت مدیره انجمن علم اصول با آیت‌الله حسینی بوشهری که در دفتر مدیر حوزه‌های علمیه برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: انجمن‌های علمی حوزه از نهادهای جدی و فعال علمی حوزه هستند که آغاز آنها در دوره قبلی مدیریت آیت‌الله حسینی بوشهری بوده است.

وی با بیان این که حمایت‌های مقام معظم رهبری و مراجع معظم تقلید در تأسیس و توسعه انجمن‌ها بسیار مؤثر بوده است گفت: این دغدغه‌ سالیان سال وجود داشت که چرا انجمن‌های حوزه، در زمینه‌های «بینا رشته‌ای» شکل گرفته ولی در بخش  اصلی دانش‌های دینی و حوزوی کمتر به آن پرداخته شده است.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه بیان داشت: فقه و اصول، بخش اصلی دانش‌های حوزوی هستند و به دلیل وجود صاحب‌نظران و اندیشمندان در این عرصه و اهتمام به این رشته‌ها، دغدغه‌مندی در اتقان  و سازماندهی آنها وجود داشت که در نتیجه  انجمن فقه و حقوق اسلامی تأسیس شد و به دنبال آن هم انجمن علم اصول تاسیس گردید.

حجت‌الاسلام و المسلمین عماد یادآور شد: اولین مجمع عمومی انجمن علم اصول با حضور آیت‌الله العظمی سبحانی و با حضور بیش از 80نفر از اساتید به عنوان عضو انجمن برگزار شد و دومین مجمع عمومی آن نیز با حضور آیت‌الله العظمی مکارم با 120 عضو تشکیل شد و فعالیت‌های بسیار خوبی داشته است.

وی ابراز امیدواری کردانجمن فقه حوزه نیز به زودی تاسیس شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha